IX Міська виставка педагогічних технологій - Розвиток музичного інтелекту засобами дидактичних ігор

ПОСИЛАННЯ НА МАТЕРІАЛИ

(дивитися тут ↑)

 

Анотація досвіду для участі у ІX Міській виставці

Номінація «Нова українська школа: дидактичне наповнення»

Методична розробка

«Розвиток музичного інтелекту засобами дидактичних ігор»

 

img ПІБ учасника: Рощіна Діана Вікторівна, керівник ансамблю народних інструментів «Мальви»

Повна назва закладу: заклад позашкільної освіти  «Центр творчості дітей та юнацтва Олександрівського району» територіального відділу освіти Олександрівського району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради, директор – Різниченко Яна Станіславівна, адреса закладу: м. Запоріжжя, вул. Поштова, 57а, тел.764-47-68, E-mail: govtnzentr@ukr.net

Провідна педагогічна ідея досвіду: створення дидактичного комплексу музичних ігор для дітей молодшого шкільного віку для вивчення та закріплення теоретичних знань з музичної грамоти.

Обґрунтування актуальності та перспективності: вивчення правил музичної грамоти актуально та не дуже захоплюючий процес і часто проходить не дуже швидко. Дітям стає нецікаво заучувати «сухі» правила. Щоб вирішити питання перетворення нецікавого і нудного заняття на захоплюючий процес навчання, необхідно враховувати психологічні особливості дітей молодшого шкільного віку. Відомо, що в молодшому віці засвоєння нових знань відбувається значно успішніше на навчально-ігрових заняттях. Навчальна задача, поставлена в ігровій формі, має ту перевагу, що в ситуації гри дитині зрозуміла сама необхідність придбання нових знань і способів дії. Дитина, захоплена привабливим задумом нової гри, як би не помічає того, що вона вчиться, хоча при цьому раз у раз стикається з труднощами, які вимагають перебудови її уявлень і пізнавальної діяльності. Включення в заняття ігор та ігрових моментів робить процес навчання легшим та цікавим, створює у дітей бадьорий робочий настрій, полегшує подолання труднощів у засвоєнні навчального матеріалу. Різноманітні ігрові дії, за допомогою яких вирішується та чи інша розумова задача, підсилює інтерес дітей до предмета, до пізнання ними навколишнього світу.

Науково-теоретична база: Закони України «Про освіту», «Про позашкільну освіту». Теоретико-методологічні засади: методиці викладання музичної грамоти були присвячені роботи Г.Фрідкіна, О. Андрєєва, С. Павлюченка. Питанням дослідження застосування гри в педагогічній діяльності займались такі вчені як П.Блонський, В. Сухомлинський, В. Сорока, С. Шацький та ін. Проблемою розробки музично-дидактичних ігор та їх впровадженням в практику присвятили свої праці: Н. Ветлугіна, С. Железнов, М. Михайлова, А.Кудрявцева, І. Кутузова.

Стислий виклад змістовного наповнення: за інноваційним потенціалом – комбінаторна. В ході педагогічної діяльності виникла потреба в швидкому засвоєнні дітьми молодшого шкільного віку основ музичної грамоти, як основі гри на музичних інструментах тому, нами був розроблений комплекс дидактичних ігор, які пропонуються дітям у певній послідовності відповідно до складності завдання за принципом поступовості «від простого до складного». Комплекс складається з п’яти ігор: «Де живуть ноти?», «Гра в диктант», «Знайди ноту на грифі», «Тривалості», «Музичне лото». Музично-дидактичні ігри подаються у певній послідовності. Ігри підібрані таким чином, що активізуються такі органи чуття: зір, слух, мова; тобто дитина бачить зображення, чує формулювання та проговорює вголос. Застосовується метод «бачу, чую, говорю». Оскільки матеріал вимагає зосередженості і розумової напруги, час для занять музичною грамотою слід виділяти на початку кожного заняття впродовж 10 хвилин. Ігри характеризуються тим, що вони містять готовий ігровий задум, запропонований дитині, ігровий матеріал і правила (спілкування і предметних дій). Все це визначається метою гри, тобто тим, для чого ця гра створена, на що вона спрямована.

Результативність впровадження досвіду: для педагога важливо зрозуміти, що дидактичні ігри в освітньому закладі - це потужний інструмент освітнього процесу, який можна застосовувати з дітьми різного віку. Ігри мають ефект якщо застосовувати їх систематично. Дидактичні музичні ігри допомогли засвоїти музичну грамоту якісно і швидко. Це в свою чергу позитивно вплинуло на засвоєння розділів програми. Ігри допомогли поліпшити навик читання нот з листа, дозволили дітям більш вільно орієнтуватися в музичному тексті, покращили знання музичної грамоти, розвинули вміння чітко і грамотно висловлювати свої думки, допомогли освоїти елементи музичної мови, активізувати інтерес у дітей до занять.

Репрезентація досвіду: методична розробка затверджена методичною радою позашкільного навчального закладу «Центр творчості дітей та юнацтва Олександрівського району» (протокол № 2 від 29.11.2019), схвалена на засіданні педагогічної ради (протокол № 4 від 11.12.2019).

Категорія: Педагогічна майстерня | Додав: Centr_Tvorchosti (24.12.2019)
Переглядів: 129 | Рейтинг: 10.0/10
Всього коментарів: 0
avatar