VIII Міська виставка педагогічних технологій - Гурток з дитячого фітнесу "Фіткросики"

ПОСИЛАННЯ НА МАТЕРІАЛИ

(дивитися тут ↑)

 

Анотація досвіду для участі у VIIІ Міській виставці

Номінація «Нова українська школа: виховання і розвиток»

Секція «Позашкілля» 

Навчальна  програма з позашкільної освіти фізкультурно-оздоровчого напрямку гуртка з дитячого фітнесу «Фіткросики»

 

img imgПІБ учасника: Шрамко Наталія Миколаївна – заступник директора з навчально-методичної роботи та Чекулаєва Мілена Володимирівна – методист, керівник гуртка ЗПО «Центр творчості дітей та юнацтва Олександрівського району» м. Запоріжжя.

Повна назва закладу: заклад позашкільної освіти «Центр творчості дітей та юнацтва Олександрівського району» Департаменту освіти і науки Запорізької міської ради, директор – Різниченко Яна Станіславівна, адреса закладу: м. Запоріжжя, вул. Поштова, 57а, тел. 764-47-68, E-mail: govtnzentr@ukr.net.

Провідна педагогічна ідея досвіду: формування пізнавальних компетентностей  дітей з валеології, дитячого фітнесу; забезпечення позитивної динаміки розвитку дитини як особистості, його психофізичної, розумової та емоційно-вольової сфер.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Законом України «Про позашкільну освіту» зазначені завдання, серед яких формування здорового способу життя вихованців, учнів і слухачів. Доцільним рішенням з реалізації державних завдань щодо фізичного гарту дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку є заняття з дитячого фітнесу. Дитячий фітнес - це напрямок масової, спортивної й оздоровчої фізичної культури, який спрямований на покращення загального стану організму дитини, його тренованість та здатність опиратись негативним впливам зовнішнього середовища шляхом виконання простих та комплексних вправ в музичному супроводі чи у визначеному такті.

Науково-теоретична база досвіду: згідно з чинними нормативно-правовими документами позашкільної галузі та спираючись на навчальні програми, рекомендовані Міністерством освіти і науки України («Оздоровча гімнастика» (автор Маринич В.Л.), схваленою Комісією з позашкільної освіти Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України» (протокол № З від 18.12.2013, лист ІІТЗО від 29.01.2014 № 14.1/12-Г-67); «Школа радості та здоров’я» (автор Маринич В. Л.), схваленою Комісією з позашкільної освіти Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України» (протокол № З від 18.12.2013, лист ІІТЗО від 29.01.2014 № 14.1/12-Г-67) була  створена навчальна  програма фізкультурно-оздоровчого напрямку гуртка з дитячого фітнесу «Фіткросики».

Стислий виклад змістовного наповнення досвіду:  новизна полягає у використанні інноваційних технологій та нестандартного обладнання, найсучасніших винаходів оздоровчого та спортивного напрямку, розвитку креативності дитини, сприянні проявам ініціативи, конструктивних форм самостійності, елементів творчості.

Форма проведення занять – групова. Під час роботи в групі забезпечується диференційований підхід до кожного з урахуванням індивідуальних можливостей вихованців.

Підготовка вихованців складається з наступних частин:

  • теоретична (містить відомості з валеології, оздоровчого харчування, рухового режиму, анатомії, фізіології  та біомеханіки людини);

  • практична (техніка виконання вправ з основ фітнес-дисциплін: фітбол-гімнастика, степ-аеробіка, функціональний тренінг (з власною вагою та підвісними TRX-петлями,  балансирами, еспандерами), йога, пілатес, спортивна гімнастика, елементи дитячого кроссфіта та стретчінг). Тричі на рік проходить діагностичне обстеження дітей – тестування рівня розвитку фізичних якостей.

Результативність впровадження досвіду: використання в роботі позашкільного закладу, як закладу сприяння здоров’ю, підвищення результативність освітнього процесу, завданнями якого є – формування життєвих компетентностей дитини:

пізнавальних компетентностей:

  •  надання теоретичних відомостей з валеології, оздоровчого харчування, рухового режиму, анатомії, фізіології  та біомеханіки людини, різновидам вправ та їх впливу на організм;

  • активізація пізнавальних інтересів дитини, розширення її кругозору знань;

  • навчання основам фітнес-дисциплін: фітбол-гімнастика, степ-аеробіка, функціональний тренінг (з власною вагою,  підвісними TRX-петлями,  балансирами, еспандерами),  йога, пілатес, спортивна гімнастика, стретчінг, елементами дитячого кросфіта;

  • залучання до прикладів кращих зразків спортсменів міста та України;

  • формування естетичного смаку як відчуття гармонії в спорті, людині, навколишньому світі.

практичних компетентностей:

  • розвиток фізичних якостей та психомоторних здібностей дитини;

  • вивчення техніки виконання основних фітнес-вправ з власною вагою та обладнанням: фітбол-гімнастики, степ-аеробіки, функціонального тренінга (з власною вагою,  підвісними TRX-петлями,  балансирами, еспандерами),  йоги, пілатеса, спортивної гімнастики, стретчінга, елементами дитячого кроссфіту;

  • формування обізнаності про вплив різновидів вправ на гармонійний фізичний розвиток;

  • оволодіння навичками страхування та самострахування під час виконання вправ;

  • формування компетентності - співвідношення «Вправа - частина тіла».

творчих компетентностей:

  • виявлення творчих можливостей дітей;

  • розвиток креативного мислення дітей;

  • оволодіння основами  самостійної  роботи під час практичних занять.

соціальних компетентностей:

  • досягнення вільного спілкування між учасниками навчально-виховного процесу;

  • сприяння спортивній орієнтації вихованців;

  • формування ціннісної орієнтації по відношенню до здоров’я та здорового способу життя;

  • формування загальної культури дитини;

  • формування обізнаності дитини про основні правила поведінки та вимоги техніки безпеки під час занять.

Репрезентація досвіду: затверджено наказом департаменту освіти і науки Запорізької міської ради від 03.07.2017 № 356р «Про затвердження адаптованих  навчальних програм  з позашкільної освіти керівників гуртків  позашкільних навчальних закладів міста» та рекомендовано для впровадження в закладах позашкільної освіти міста.  Практичні матеріали з досвіду роботи представлені під час відкриття дитячої фітнес-зони в рамках проекту «Фіткросики». Репрезентовано на педагогічній раді закладу-випуск журналу «Формування основ здорового способу життя у контексті розв’язання проблеми здоров’я збереження учасників навчально-виховного процесу» (протокол № 4 від 13.12.2017).

Категорія: Педагогічна майстерня | Додав: Centr_Tvorchosti (18.12.2017)
Переглядів: 56 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar